Voip

DRF-IT VOIP

VOIP Telefonie

Hosted VoIP

Dankzij de sterke opkomst van VoIP, het bellen via internet, hoeft u voortaan niet meer zelf te investeren in centrale telefonieapparatuur. Tegen een vaste vergoeding per werkplek kunt u nu gebruik maken van een hypermoderne telefooncentrale met de allernieuwste en meest geavanceerde faciliteiten. Bovendien heeft u geen omkijken naar aanleg en onderhoud, omdat de centrale gesitueerd is op een goed beveiligde locatie buiten uw bedrijf. Onder de naam Hosted VoIP biedt DRF u dit innovatieve telecomconcept aan.

Overal en altijd bereikbaar

Hosted VoIP is extra aantrekkelijk als u veel werkt met telewerkers of als uw medewerkers vanuit verschillende locaties werken. Ongeacht de plek waar zij zich bevinden, zijn zij altijd op hetzelfde nummer bereikbaar

Vestigingen verbinden

Als u meerdere vestigingen heeft, koppelt Hosted VoIP deze voor u slim aan elkaar. Er ontstaat vervolgens één telefonienetwerk, waardoor alle onderlinge gesprekken als intern verkeer gelden. Dit levert u op jaarbasis een meer dan interessante besparing op. Bovendien hoeft u de afzonderlijke vestigingen niet zelf te faciliteren met een telefooncentrale. Alle vestigingen bellen via dezelfde  externe telefooncentrale. Ook dat is pure winst voor u. Snel opschalen bij groei De capaciteit van het netwerk waarvan wij gebruik maken is schaalbaar. Daardoor kunnen wij u snel extra capaciteit bieden als u deze nodig heeft. Op tijdelijke basis of permanent. Dankzij de flexibiliteit van het netwerk hoeft u dus nooit reservecapaciteit af te nemen. Met andere woorden: u betaalt slechts voor wat u nodig heeft, terwijl u wel de zekerheid heeft dat u snel kunt uitbreiden als het moet. Als dat geen flexibiliteit in optima forma is.

Voorloper op telecomgebied

Als gebruiker van Hosted VoIP beschikt u altijd over de nieuwste telecom- en ICT-faciliteiten. Vergelijkt u dit eens met de situatie dat u zelf moet investeren in een nieuwe telefooncentrale. Als gevolg van de voortschrijding van de stand van de techniek loopt u in dat geval al snel achter de feiten aan. Met Hosted VoIP weet u daarentegen zeker dat u altijd een voorloper bent op telecomgebied. En dat heeft een positieve uitstraling op het imago van uw bedrijf.

Maximale betrouwbaarheid

Hosted VoIP blinkt op veel fronten uit. Op het gebied van betrouwbaarheid spant deze innovatieve telecomoplossing echt de kroon. Het is niet voor niets dat DRF u een maximale beschikbaarheid kan bieden. De telefooncentrales waarvan wij gebruik maken, bevinden zich op een maximaal beveiligde externe locatie. Het VoIP-platform is over maar liefst vier verschillende datacenters gedistribueerd. En technische specialisten waken 24 uur per dag, 7 dagen per week over uw telefoniediensten. Meer bedrijfszekerheid kunt u zich echt niet wensen.

Geen investering nodig

Afhankelijk van uw specifieke wensen betaalt u een vaste maandelijkse vergoeding per werkplek. U weet dus precies waar u aan toe bent, als u nieuwe medewerkers wilt aansluiten op het netwerk. Doordat u bovendien geen eenmalige diepte-investering hoeft te plegen om te kunnen beschikken over een ultramoderne telecom-infrastructuur, levert Hosted VoIP u een overzichtelijk en voorspelbaar kostenplaatje op.

Uw voordelen op een rijtje

  • Overal bereikbaar ongeacht werkplek
  • Besparen op belkosten dankzij koppelen meerdere vestigingen Snel opschalen bij groei dankzij flexibiliteit netwerk
  • Voorloper zijn op telecomgebied verstevigt uw imago
  • Altijd de nieuwste ultramoderne faciliteiten
  • Maximale betrouwbaarheid
  • Niet investeren, maar betalen per werkplek

 

Hosted VoIP Specificaties

Algemeen

  • Elke gebruiker heeft een intern verkort nummer
  • Gebruikers groeperen in groepen
    • Gebruikers kunnen in meerdere groepen zitten die aankiesbaar zijn met een eigen verkort nummer.
  • Meerdere inkomende nummers per gebruiker en/of groep
  • Meerdere nummerplannen
    • Het is mogelijk meerdere configuraties te maken van de routering van uw inkomende nummers.
  • Meerdere afzendernummers
    • U kunt (optioneel) per uitgaand gesprek bepalen welk afzendernummer u wilt gebruiken.

 

Routering

  • Routeringinformatie op toestel
    • U kunt per inkomend gesprek zien hoe deze naar u gerouteerd is door middel van prefixen.
  • Flexibele routering inkomende gesprekken
    • U kunt op eenvoudige wijze online de routering van inkomende gesprekken instellen naar bijvoorbeeld uw toestel, collega, groep collega’s of uw mobiele telefoon (Follow Me).
  • Routering op basis van tijd
    • Met de functie tijdsconfiguratie kunt u de inkomende gesprekken routeren op basis van tijdstip.
  • Routering op basis van bezetting
    • U kunt gesprekken routeren op basis van de bezetting van afdelingen en/of vestigingen.
  • Locatie gebonden routering
    • Door middel van Location Based Routering (LBR) kunt in inkomende oproepen routeren op basis van afzendernummer, netnummer en/of postcode.
  • Authenticatie van inkomende gesprekken
    • De authenticatie applicatie kan geprogrammeerd worden om inkomend verkeer op basis van CLI van de afzender te routeren of op basis van het door de beller ingevoerde pincode
  • Voicemail
    • U kunt inkomende gesprekken routeren naar het voicemailsysteem. De voicemailbox is online te configureren. Ingesproken berichten ontvang u per mail en u kunt deze online afluisteren.
  • Antwoordapparaat
    • U heeft de mogelijkheid inkomende oproepen naar een antwoordapparaat te routeren waar de beller geen bericht kan achterlaten. U kunt het antwoordapparaat online beheren.

Gesprekken

  • Doorverbinden
    • Zonder en met ruggespraak.
  • Doorschakelen
    • U kunt inkomende oproepen doorschakelen voor gebruikers en/of groepen bij: in bezet, niet opnemen of altijd. U kunt dit apart instellen voor intern en externe inkomende oproepen. U kunt doorschakelingen instellen via de webinterface maar ook via een intern servicenummer.
  • In wacht zetten
    • Wanneer u de beller in de wacht zet hoort de beller het door u ingestelde wachtmuziek. Het is mogelijk de wachtmuziek zelf in te stellen via de webinterface.
  • Do Not Disturb
    • U kunt uw toestel in Do Not Disturb stand zetten en daarmee een alternatieve routering van inkomende gesprekken activeren.

 

Gebruiker

  • Afgeschermd afzendernummer
  • Hotdesking (flexplekken)
    • Gebruikers zijn niet gebonden aan een toestel maar hebben de mogelijkheid zich op elk toestel binnen het bedrijf aan te melden.
  • Thuiswerken
    • Dankzij Hotdesking kunt u een toestel thuis plaatsen en vanuit huis aanmelden op het bedrijfsnetwerk.

 

Faciliteiten

  • Interne servicenummers
    • Er zijn interne servicenummers beschikbaar om op een snelle wijze uw telefonieomgeving te configuren zoals o.a.: Aan- en afmelden gebruiker, Aan- en afmelden op Wachtrij, Geluidsopname maken, Meeluisteren, etc.
  • Gespreksopname (optioneel)
    • U kunt per gebruiker instellen of zijn/haar gesprekken opgenomen dienen te worden. Alle gesprekken kunnen online worden beluisterd.
  • Geïntegreerd telefoonboek
    • U heeft de beschikking over een telefoonboek op uw toestel dat u online kunt beheren. Hierin is onderscheid gemaakt tussen privé- en bedrijfscontacten.
  • Fax2Email (optioneel)
    • Inkomende faxberichten worden per mail als PDF bijlage naar u verzonden.
  • Wachtrijen
    • Het is mogelijk inkomende gesprekken in een wachtrij te laten uitkomen waarna ze een voor een worden aangebonden aan de wachtrij agents. De configuratie van de wachtrij is online te beheren. Rapportages zijn online beschikbaar. Het is mogelijk meerdere wachtrijen te configureren waarbij agents op beide wachtrijen aangemeld kunnen zijn.
  • Keuzemenu
    • U kunt zelf een keuzemenu configureren met een onbeperkt aantal niveaus en opties. U kunt online zelf de geluidsfragmenten (mp3) instellen en de routering van de opties instellen.
  • Presence
    • Met behulp van de Precence faciliteit kunt u op uw toestel zien welke collega’s in gesprek zijn.
  • Outlook integratie
    • Met behulp van de Outlook plugin is het mogelijk via Outlook gesprekken op te zetten met u contactpersonen.
  • XML API
    • U kunt dankzij de Hosted VoIP XML API vanuit uw eigen applicatie gesprekken opzetten en informatie over inkomende gesprekken ontvangen.
  • Twinning
    • Met behulp van Twinning kan een gebruiker zich op twee toestellen tegelijkertijd aanmelden.
  • Verkeersklassen blokkeren
    • Het is mogelijk om verkeersklassen te blokkeren voor uitgaand verkeer. U kunt dit globaal instellen evenals individueel per gebruiker.
  • Meeluisteren
    • Door middel van de meeluisterfunctie is het mogelijk om mee te luisteren met gesprekken van andere gebruikers. Dit privilege is per gebruiker in te stellen.
  • Integratie GSM / SIM box
    • Het integreren van een lokale GSM box in de telefonieomgeving kan eenvoudig dankzij de uitgaande routering tools. Het is mogelijk te configureren welk deel van het mobiele verkeer over de GSM box dient te verlopen.
  • Click-to-dial & Select-to-dial
    • Met de gratis Contact Connect client voor Hosted VoIP is het mogelijk om uitgaande calls op te zetten vanaf de computer door middel van click-to-dial (Outlook integratie, call to & Skype URL’s) en select- to-dial (selecteer een nummer met de muis en druk op de ingestelde hotkey).
  • CRM Integratie
    • Met Contact Connect Advanced (optioneel), is het mogelijk om met vrijwel elk CRM- of ERP-applicatie te koppelen, gebaseerd op native koppelingen, ODBC of exports. Dankzij Contact Connect Advanced is het mogelijk om middels een notificatie bij een inkomende oproep, direct te zien wie er belt, met live informatie uit het CMR pakket. Tevens kan direct de klantkaart geopend worden door te klikken op de notificatie. Van meer dan 300 applicaties is bekend dat zij de technologie beschikken om te kunnen koppelen met Contact Connect, waaronder SalesForce, AFAS, Exact (Online), MS Dynamics, ZohoCRM en OpenOffice, maar ook niche specifieke software voor bijvoorbeeld zorg, legal of de automotive branche worden, in de meeste gevallen, ondersteund.